Cameron Highlands: Definetely our cup of tea ;) - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Cameron Highlands: Definetely our cup of tea ;) - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands: Definetely our cup of tea ;)

Door: Roan

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

22 Februari 2013 | Maleisië, Cameron Highlands

Ons guesthouse is echt prachtig, zoals we gisteren al zeiden is Jay echt een schat van een vrouw, als we buiten zitten komt ze bij ons zitten, praatje maken, dingen vertellen. Super! Zij en haar man Gerard (daarom heet het ook Gerard’s place) regelen ook de excursies voor je, zo hebben we gelijk gevraagd of we de Sunrise tour konden doen (dit is akelig vroeg je nest uit om op 2000 meter hoogte de zon op te zien komen), hier zijn echter wel 4 personen voor nodig dus Jay ging gelijk even voor ons bellen of er al animo was, ze zou voor ons een briefje op onze kamerdeur achterlaten zodat wij lekker konden gaan eten. Jay had ons namelijk een leuk Indisch restaurantje aangeraden in het dorp waar volgens haar de beste kip tandoori hadden. Wij denken bij kip tandoori aan een sausje bij de kip, maar het is ‘gewoon’ een gemarineerde kip. We kregen een plate met 3 verschillende sauzen, een bakje rijst en een grote naanbrood en we hadden 2 Carlsberg biertjes erbij gehad, kosten: 32 ringget in totaal oftewel 8 euro! En het was ook nog eens super lekker(echt we houden nu al van Maleisie). Na het eten zijn we vrij vroeg in ons bed gedoken, omdat we de volgende morgen naar de Mossy Forest zouden gaan (dit is dezelfde tour als sunrise alleen een dan wat burgelijker tijdstip namelijk om kwart voor 9), want Jay had geen briefje achtergelaten.
Vanmorgen een simpel ontbijtje gehad (geroosterd broodje met jam en een kop thee), dit zit, buiten onze verwachting, gewoon bij de prijs in. We kunnen overigens de hele dag gewoon thee en koffie pakken. We hebben onze vuile was (onderbroeken en sokken) bij Jay gedropt, zij brengt dit naar de wasserij (kost 75 eurocent voor een kilo). Wat een service!
We werden na het ontbijt opgepikt in een landrover om richting de Mossy Forest te gaan. Na een ritje van ongeveer 20 minuutjes de heuvel omhoog stopten we om wat fototjes te maken van de omgeving, wow what a view! Vervolgens zijn we helemaal doorgereden naar de top (op 2000 meter), het uitzicht was echt prachtig. Daarna zijn we weer een stukje naar beneden gereden om de Mossy Forest in te gaan, dit is veel mos veel klimmen en klauteren in een super oud bos met wilde orchideen, insect etende planten etc.. Na een half uurtje rondgelopen weer naar de Landrover gegaan om nog een stop te maken bij de thee plantages, hier word de thee gemaakt in de oudste fabriek van Cameron Highlands, alle 5 stappen worden (met de hand) gedaan om tot de thee te komen die wij in de supermarkten kopen. Nog een laatste stop gemaakt bij een butterfly farm, waar allemaal verschillende beesten zijn (kingsize wandelende takken, nog grotere sprinkhanen en nog veel meer ander exotisch spul).
Nu even lekker buiten zitten met een kop thee en even de voetjes laten rusten.