Koh Lipe - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Koh Lipe - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Koh Lipe

Door: Berdien en Roan

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

07 Maart 2013 | Thailand, Koh Lipe

Nog maar een paar dagen en dan komen we weer terug in Nederland, Roan had de weersvoorspelling al gezien voor komende maandag: -1 graad als max temp met sterke oostenwind, dus dat wordt even heel erg wennen!
De afgelopen dagen op Koh Lipe zijn heerlijk rustig verlopen, onze dagindeling zag er als volgt uit we ontbijten op onze veranda, gaan even zonnen, wat zwemmen en snorkelen, wat eten, wat boekjes lezen/internetten, vervolgens nog even zwemmen/snorkelen, zonnen, avondeten, hangmat hangen en op bed.
Verbaasd waren we toen we van de week in het ochtendzonnetje lagen en er giechelende meisjes in schooluniformen aan kwamen. De kinderen kwamen van Satun, op het vasteland van Thailand, en hadden hier hun Engelse les. Met gebrekkig engels stelden ze ons wat vragen terwijl de rest van het groepje wat verlegen in de bosjes naar ons zaten te loeren. Ze hadden wat vragen, wie we waren en over het land waar wij wonen en hoelang we in Thailand waren etc.. Toen moesten we verplicht met hun op de foto.. even later kwam er weer een groepje aan en zo begon het opnieuw, giechelende vragen, wat lachen, en minstens 3x op de foto. Wij en ook de kinderen vonden het erg leuk.

Overal op koh Lipe kun je massages laten doen, in de enige drukke straat van het eiland zijn wel 15 “schoonheidssalonnetjes” .. Als we er langs liepen zagen we af en toe een thais vrouwtje met het gezicht van een sadist op iemand zijn schouder staan terwijl ze aan de arm zit te trekken. Oke!!! De bekende thaise massage.. Hier komen we niet onderuit als we hier zijn: 300 baht voor een uur (7.50 euro). Na het avondeten besloten we om het te ondergaan, bang voor uit-de-kom-geschoten-gewrichten. Nou het viel ons 100% mee, ze slaan geen spiertje in je benen, voeten, rug, armen en hoofd over hoor, maar het was echt heerlijk. Ze werken veel met voeten en ellebogen en buigen ze lichaam in bepaalde yoga standen om de spieren uit te rekken (leuk detail: de masseur van Roan was een kerel in een roze shirtje, oorbelletjes, een zogenaamde ladyboy maar met handen als koolscheppen) Na afloop kregen we nog letterlijk en figuurlijk een kopje groene thee die lekker smaakte en waren we helemaal zen.

Gisteren hebben we een snorkeltrip gedaan, we werden om kwart over 9 met een motortje met zijspan opgehaald om naar Pattaya beach te worden gebracht (we hadden ook wel kunnen lopen maar goed) want vanaf daar vertrok onze longtailboot (soort van Venetie gondel, met motortje) naar kleine eilandjes in de buurt (op 8 km) waar mooi gekleurd koraal is en ook wat andere visjes. We hebben ongeveer 4 stops gehad om te snorkelen en hebben bij een redelijk verlaten strandje (waren 2 andere bootjes en heel veel apen) onze meegebrachte lunch opgepeuzeld, dit was echt super lekkere rijst. Daarna kregen we op boot nog verse watermeloen en echt overheerlijke verse ananas. Omstreeks 3 uur zijn we weer teruggevaren naar Koh Lipe.
Vandaag is het voor het eerst echt bewolkt helaas, maar nog steeds een heerlijke temperatuur. Misschien vanmiddag nog even een laatste keer snorkelen en dan vanavond de backpacks weer inpakken, want morgen om 10:30 gaan we weer met de speedboot terug naar Langkawi. We wouden een kort berichtje er van maken, maar is weer niet gelukt.

• 07 Maart 2013 - 09:24

Yvon:

Hahahah korte verhaaltjes schrijven?? ze worden alleen maar langer! Des te leuker voor ons;-) Meenemen dat fruit burdie!! lekker smikkelen dus:D nomnonmnom...wat gaan 3 weken ook wel weer snel zeg, maandag alweer terug! goede reis alvast smokken!!!