Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: Roan en Berdien

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

27 Februari 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

Gistermorgen zijn we met de boot van Penang naar Langkawi gegaan, er zat ook een verschrikkelijke reisgroep van Fox vakanties bij (allemaal ouderen en zo’n vieze gladjanus van een reisleider),Nederlanders zijn in grote groepen heel irriant, maar voor de rest is die reis prima verlopen. Aangekomen op Langkawi, regen! Bah, dan eerst maar naar de Starbucks voor een koffie, maar ja die regen was nog niet over en het leek er ook niet op dat het vandaag nog droog ging worden. Taxi gepakt en vervolgens naar Pantai Cenang, waar we voor 2 nachtjes verblijven in The Cabin (dit zijn allemaal zeecontainers omgetoverd tot huisjes).
Inmiddels was de regen over gegaan in motregen en zijn we langs het strand gelopen, jaja ons eerste strand van deze vakantie, lekker met de voetjes door de warme zee.
Doordat Langkawi duty free is, zijn de prijzen van het alcohol ook veel en veel lager dan in de rest van Maleisie, ipv 7 ringgit betalen we nu nog maar 1.5 ringgit (37 cent) voor een biertje. De prijzen van het eten en de keuze daarvan is daarentegen wel meer westers, hier zijn niet van die mooie hawker stalls zoals op voedsel-mekka Penang, dus we hebben een overheerlijke pizza en pasta gehad.

Vanmorgen er vroeg uit gegaan voor Kayak trip door de mangrove. We werden om kwart voor 9 opgepikt, daarna zijn we doorgereden om nog 2 stellen op te halen, vervolgens zijn we helemaal naar boven gereden van het eiland. Daar aangekomen zijn we met nog 2 andere stellen eerst met een bootje naar een vleermuizen grot gegaan. Hier kregen we wat uitleg over hoe Langkawi is ontstaan, verschillende planten/dieren en natuurlijk een grot vol met vleermuizen. Vervolgens met het bootje naar een drijvend restaurant gegaan, hier werd onze lunch doorgegeven en was ook onze opstapplaats voor de kayak tocht.
Je kent vast de mangroves wel van expeditie robinson, lijkt een beetje spooky..zoveel bomen dicht op elkaar. We staken eerst de rivier over om vervolgens door die mangroves te kayakken.. je kunt ook per boot maar omdat de mangrove zo dicht begroeit is kun je alleen per kayak echt “naar binnen” diep de mangrove in. Paadjes van een meter breed onder bomen door, erg leuk! Gelukkig voor ons was het weer ook 20x beter dan gister, geen regen maar zon! Geen slangen gezien maar wel een uber grote vis die over land loopt, monitor lizards (grote varanen) en verder niet veel speciaals, het sfeertje alleen al om er doorheen te kayakken is erg leuk! De gids was ook een erg leuke man, goeie uitleg over alles. Later moesten we de rivier weer oversteken en een stuk terug naar het restaurant en konden we een beetje vrij kayakken, we kwamen allerlei mensen tegen die dit uitje hadden geboekt per boot, sommige filmden ons of begonnen te zwaaien. Haha, denk dat ze gewoon baalden dat hun op de boot zaten :P … Lekker geluncht en om 3 uur waren we weer terug. En wat doe je bij temperaturen van 32 graden en zon? Juist; de zee in! Heerlijk dobberen…

Morgen naar Koh Lipe in Thailand (voor 8 nachten), lekker in ons huisje op 5 meter van de zee heerlijk relaxen, snorkelen, lekker drankjes drinken en eten. Het internet is op het piepkleine eilandje is er bijna niet, dus veel updates zullen hierna (waarschijnlijk) niet meer komen, pas als we terug zijn op Langkawi op 8 maart (Berdien haar verjaardag) hebben we weer beschikking over ‘normaal’ internet.