Koh Lipe: Finding Nemo - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Koh Lipe: Finding Nemo - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Koh Lipe: Finding Nemo

Door: Berdien en Roan

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

01 Maart 2013 | Thailand, Koh Lipe

Langkawi hebben we voorlopig achter ons gelaten en zijn per speedboot vertrokken naar Koh Lipe, Thailand. Nadat we hadden getankt met de boot (420 liter!!) duurde het ongeveer een uur.
We kwamen aan op Pattaya beach, het drukste plekje van Koh Lipe en konden met de tassen naar de andere kant van het eiland lopen naar ‘ons’ strand Sunrise beach. Koh Lipe heeft nog 1 strand genaamd Sunset Beach. Ons strand is ongeveer een kilometer lang, prachtig wit zand en mooie turquoise zee.

We hebben echt een prachtig huisje op het strand, ongeveer 5 meter van de zee (lang leve de oordoppen, ’s nachts klinken de golven zo hard, dat je het gevoel hebt dat je op zee slaapt), de wc en douche zitten in de openlucht, met een klein afdakje boven de wc. Erg vet!
De eigenaar is een Spanjaard, dus misschien dat onze lesjes spaans nog van pas komen.
Inmiddels hebben we ook huisdier; een mooie kater. Vanochtend bestelden we ons ontbijt en werd het gebracht bij ons huisje, dus lekker op de veranda ontbeten. We hebben het ontbijt met Gato (jaja, hij heeft een naam, gato is spaans voor kat) gedeeld en inmiddels staat er ook een bakje met water voor hem op de veranda.
Terwijl ik dit typ ligt hij lekker bij mijn voeten te slapen.. we zijn nu dikke vrienden.
Dat was gister wel anders! Gisteravond wou ik naar de wc, deed het licht aan en terwijl ik er heen liep hoorde ik een soort gekraai en zag opeens oogjes boven op het muurtje. Neeeeeeee!!! Ik hou totaal niet van zulke dingen! Gelukkig was het geen aap of een wraakzuchtige eekhoorn maar gewoon een lieve poes die gewoon even ‘hallo’ wou zeggen!

Roan kon niet wachten om te snorkelen en zijn nieuwe onderwaterhuis voor de camera te proberen dus we hebben gistermiddag en vanochtend gesnorkeld. Onze missie: Finding nemo!
Overal zijn er stukken koraal dus we hoeven niet ver weg om te snorkelen.
We hebben inmiddels zoveel nemo’s gezien (en natuurlijk andere prachtige vissen) maar het blijft mooi! Gewoon op zoek gaan naar anemoongras, de nemo visjes worden daarom ook wel anemoonvis genoemd. Misschien dat we deze week nog een snorkeltrip gaan boeken naar andere eilandjes toe.
Klein detail: ‘s ochtends zijn er erg veel kleine kwalletjes, en dan bedoel ik heel veel!
Gelukkig prikken ze 1x en is het gevoel na 5 minuten weg, het zijn of ze kleine naaldjes in je prikken..maar goed, we weten dus nu dat ’s middags snorkelen beter is.
Voor de rest hier lekker genieten van zee, zon en strand en zo komen wij de komende dagen wel door.