Stapje dichterbij huis.. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Stapje dichterbij huis.. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Stapje dichterbij huis..

Door: Roan en Berdien

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

09 Maart 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nog een laatste berichtje uit Maleisie vanuit Kuala Lumpur deze keer.
Vanmorgen na een ontbijtje hebben we de scooter weergepakt, deze keer zijn we richting Gunjung Raya gegaan, wat het precies was weten we niet maar tijdens het ontbijt zagen we een geschreven tekst staan van plekken die je moet hebben gezien op Langkawi, het was niet verschrikkelijk ver van ons vandaan (15 km ofzo). Gunjung Raya blijkt een berg te zijn en als je boven bent heb je prachtig mooi uitzicht over Langkawi, dus wij op het brommertje die goed geasfalteerde bergweg op (af en toe stonden er borden van 10%), onderweg kwamen we weer wat apen tegen, maar toen we bijna boven waren kregen wij de schrik van ons leven, Roan zag het beest als eerst en stuurde al iets verder naar het midden en we reden er op 3 meter afstand langs… Een SLANG, en niet een kleintje, maar echt eentje van 2 meter, bruin glimmend.. Whaaa, het beest schrok ook van ons scootergeluid natuurlijk en je hoorde de bladeren ritselen, maar wij schrokken minstens net zo hard. Berdien is in vele dingen een dramaqueen en zag in haar gedachten de slang al naar haar enkels duiken maar gelukkig vloog hij sissend de bosjes in. Inmiddels was het tankje al richting de 25% aan het gaan en toen we bijna boven kwamen had je een uitzichtspunt waar we even hebben staan kijken omdat er een enorm vervelende gemuteerde wesp ons lastig zat te vallen zijn we snel weer naar beneden gegaan, op zoek naar een tankstation. De tank volgooien kost hier wel een schrikbarende bedrag van 4 hele ringgits (1 euro voor 2 liter benzine).
We hebben vanmiddag de taxi gepakt naar het vliegveld van Langkawi en een uurtje vliegen later waren we weer terug naar waar het allemaal begon, Kuala Lumpur. En wat voelt dat heerlijk, we kenden het vliegveld, de trein naar het centrum, het treinstation en natuurlijk waar we moeten zijn voor het overheerlijke eten. Tussendoor hebben we ingecheckt bij ons hotel, jaja voor het eerst een hotel na 3 weken van guesthouses en hostels (wat overigens, als je gewoon goed rondneust op internet, eigenlijk wel net zo relaxed is als een hotel), toen we aankwamen werd de voordeur voor ons open gedaan, de lift werd voor ons open gedaan, wat een luxe ;)

Morgenvroeg om 9:50 vliegen we richting Dubai, waar we plaatselijke tijd om 13:00 uur aankomen, (de volgende dag om 8:20 vertrekt het vliegtuig naar Amsterdam) en hebben we mooi de tijd om ook Dubai te gaan bezichtigen, met hun grootste shoppingmall, hoogste gebouw ter wereld de Burj Khalifa en Roan kan waarschijnlijk zijn lol niet op met de auto’s van de oliesjeiks daar.
Weer een stap dichterbij Nederland!