Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Roan en Berdien

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

20 Februari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nadat we heerlijk hebben bijgeslapen, hebben we 2 dagen door Kuala Lumpur getourd. Opvallend is dat de mensen super vriendelijk en beleefd zijn! Iedereen is bereid om je de weg te wijzen...Echter is het voor ons nu zo overzichtelijk dat we als ervaren lui door Kuala Lumpur reizen.

Zo hebben we de eerste dag de gratis bus gepakt om naar de Petronas Towers te gaan, achter de Petronas zit een park, het enige wat je eigenlijk doet is foto's maken en beetje lekker zitten in het park, wat 's avonds een leuk sfeertje heeft. De bus stopt op elk hoogtepunt van de stad, echter bestaat dat helaas uit veel shoppingmalls. Er dus niet heel veel te doen behalve shoppen! We besloten om naar Berjaya te gaan, een winkelcentrum met pretpark en 15 verdiepingen met winkels, groooot!! Shoppen doen we niet maar hebben wel aan onze voeten laten knabbelen door de visjes bij Dr. Fish...beetje vreemd maar wel lekker. We hebben 's avonds heerlijk gegeten bij een lokaal eettentje, heerlijk eten, kleine prijzen, grote porties..Yum. Na het eten zijn we weer, met de gratis bus, naar de Petronas Towers geweest omdat we de dag ervoor al zagen dat ze erg mooi waren in de avond. Na dit uitstapje was het tijd om richting het hotel terug te gaan, op het moment van uitstappen was Roan helemaal verdwaald, Berdien herkent inmiddels de dichtsbijzijnde straten aan de hand van gebouwen en reclame borden en wist ons door het Burberry reclame bord ons veilig naar huis te brengen.

Vandaag is het zonnig, jaja! We hebben besloten om 's ochtends voor de drukte aan naar de Batu Caves te gaan. Dit is goed te bereiken met de metro, dit duurt ongeveer een half uurtje. Vanaf Kuala Lumpur Sentral kostte een kaartje 1 RM dat is: jawel, 25 cent! Indrukwekkend beeld staat er, veel apen, duiven en een trap van 272 treden. Beklimmen is een behoorlijke aanslag op je bovenbenen, maar je MOET naar boven..want ja, iedereen doet het en je hebt het gevoel dat er na die trap iets geweldig moet zijn. Eenmaal boven er een kleine tempel, grot, nog meer duiven..niet speciaal. Maar goed, we hebben ons beweging weer gehad!
Vanmiddag hebben we de busticket gekocht op Pudu Sentral (dit hebben we in 1x gevonden, yay!). De bus brengt ons morgenochtend naar Cameron Highlands, waar het zo'n 10 graden koeler is en waar we 3 nachtjes zullen verblijven.

• 20 Februari 2013 - 10:20

Anja:

Hoi Berdien en Roan !
    Wat leuk dit allemaal !
    Ik volg jullie hoor en geniet van jullie verhalen

Kus anja

• 20 Februari 2013 - 20:12

Geertruida:

Super verhalen leuk om te volgen....geniet dikke kussss ennn tis saai zonder je op t werk