CH - Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu CH - Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

CH - Penang

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

24 Februari 2013 | Maleisië, George Town

Aaaah, eigenlijk wouden we niet weg uit Cameron Highlands. We hebben onze laatste dag half doorgebracht in de jungle met een hele vette wandeling (vermoeiend) met watervallen en bizar grote bananen bomen en 's middags wielrenners aangemoedigd tijdens de Tour de Langkawi, deze etappe kwam dwars door Tanah Rata. In het guesthouse (= geen hotel, aparte kamers + douche en wc maar je deelt de 'woonkamer' en keuken) was gewoon super gezellig, we konden het prima vinden met een zweeds stel en met Falko en Liline uit Texel. Falko en Liline kwamen eerder laat op de avond aan, maar jay (de eigenaar) was niet aanwezig. Wij hebben ze naar hun kamer gebracht en uitgelegd waar alles was etc.. en zo konden we het gelijk goed met hun vinden. Lekker met elkaar uit eten geweest etc..
Helaas was daar vanochtend het afscheid, Jay bracht ons naar de bus..gaf ons een hele dikke knuffel. Bedankte ons voor onze aanwezigheid, gezelligheid en ze vond het fijn dat we zo behulpzaam waren.

Op naar Penang en gelijk merken we: het is warm!! In Cameron Highlands was het zo'n 22 graden en bewolkt. Maar hier met een graad of 30 overdag lopen we nog lekker tot half 12 in korte broek en slippers (nog steeds 27 graden buiten). We kwamen om half 3 aan in de haven (laatste stukje hebben we met de veerboot gedaan en niet per bus) en zijn daarna op pad geweest om de stad wat te verkennen. We hadden gehoord dat vanavond het einde van het chinese nieuwjaar werd gevierd met o.a. vuurwerk... oké vet!
Eerst heerlijk gegeten op een plein met 20 tot 30 kleine eettentjes erom heen.. indiaans, japans, chinees, italiaans..vis, vlees, kikker, loempias, noem het maar op! Komt erop neer, je kunt alles door elkaar heen bestellen, tafelnummer doorgeven, ze komen het brengen en gelijk betalen. Bah, het verhaal word weer te lang want wil alles wel beter uitleggen maar goed.. komt nog wel. Daarna op naar het feest! (groot plein) Wat een katten gejank.. echt, het was niet leuk en kakte behoorlijk in, slechte shows, een duits meisje waar we niet van af kwamen. We stonden eigenlijk te wachten op het vuurwerk dat om 11 uur zou komen...rond die tijd zagen we een paar vuurpijlen en we waren eigenlijk kwaad op alle chinezen. Hadden we daar de hele avond voor gewacht? .. maar toen: WOWWWWWW, oke.. chinezen zijn opeens weer heel cool. Wat een show! Echt bizar.. het straalt er van af dat het vuurwerk in Azie is uitgevonden.
Eind goed, al goed :)

• 24 Februari 2013 - 22:35

Pony:

hahahahahah stelletje gekken! mooi verhaal!... zit je in midden in de bossen van Maleise, kom je twee hollanders uut texel tegen hahah hoe bizar!