Langkawi 2.0 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Langkawi 2.0 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Langkawi 2.0

Door: Berdien en Roan

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

08 Maart 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

Vanochtend hebben we afscheid genomen van Roberto en zijn werknemers op Koh Lipe, na ons ontbijtje zijn we lopend naar pattaya beach gegaan om in te checken voor de boot naar Langkawi. De heenreis waren we met z’n tienen, nu zat de boot vol met 21 man. Hoge golven dus was een pittig en nat ritje maar wederom weer veilig aangekomen. Gelijk hadden we contact met de chauffeur van ons busje in Langkawi en ook in het hotel (the Cabin, waar we eerder verbleven) werden we weer vriendelijk onthaalt. Iets wat we bijzonder waarderen aan Maleisie!
De eerste keer dat we op Langkawi kwamen hadden we niet echt te indruk dat het echt een geweldig eiland is, hoewel de mangrove kayak tour erg vet was. We geven het een tweede kans en huren bij terugkomst gelijk een scooter om het eiland te verkennen en ook nu zien we de schoonheid.
Heerlijke wegen om te crossen op de scooter (niet te vergelijken met Nederland aangezien dit ding 125cc is en in Nederland is een scooter 50cc), Roan herleeft zijn pubertijd op dat ding wat zo’n 90 km per uur gaat! We zien aapjes, monitor lizards, hornbill vogels, strandjes etc.. en het vangen heerlijk veel wind!
Ons doel was de waterval; maar hier was weinig water dus het effect van een echte hevige waterval was er niet echt, maar we kunnen ons wel voorstellen dat het een indrukwekkend gezicht moet zijn van water dat 30 meter naar beneden klettert.. de natuur was verder wel heel mooi. Berdien ondervind op haar eigen manier weer dat we in Maleisie zijn, muggebulten! Op Koh Lipe had Berdien er weinig last van en was Roan flink aan de beurt maar in Maleisie eigenlijk vanaf Kuala lumpur wordt ze al gebeten, met plekken van zo’n 2cm. Het mag de pret niet drukken; we touren heerlijk langs de haven met de zonsondergang terug naar Pantai Chenang om een hapje te eten. Vanavond een cocktailtje op het strand om Berdien haar verjaardag te vieren.. Morgenvroeg nog even het scootertje pakken die nu netjes bij ons verblijf geparkeerd staat en dan om 15:40 gaat ons vliegtuig naar Kuala Lumpur..
Tijd gaat snel, morgen in de namiddag zijn we weer in Kuala Lumpur en dan is Nederland en de vreselijke kou wel weer heel dichtbij. Op dit moment is het 22:15 uur, dikke 30 graden (en geen zuchtje wind).. en bij het idee dat we ooit weer sokken en schoenen aan moeten bezorgd ons beide vreselijke gezichten!
Tot snel!

• 08 Maart 2013 - 19:46

Rianne Deuring:

Maak je borst maar nat, want het is hier echt heeeeeeeel koud!
    brrrrrr...
    Geniet van de laatste uurtjes!