George Town, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu George Town, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

George Town, Penang

Door: Roan

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

25 Februari 2013 | Maleisië, George Town

Na een nachtje redelijk te hebben geslapen hebben we voor ons doen een luxe ontbijt gehad met een gebakken ei, koffie, sinaasappelsap en pindakaas (waar het anders standaard een kop thee met 2 geroosterde broodjes met jam was). Daarna hebben we een fiets gehuurd (voor een paar euro voor een hele dag) om naar de Chinese Kek Lok Si tempel te fietsen. We werden door een medewerker van het hostel vreemd aangekeken toen we zeiden dat we daar heen wouden fietsen “hmm.. very far!” Even op google maps gekeken en het bleek maar 8 km te zijn, alle toeristen pakken de taxi of bus maar wij hebben dus lekker op z’n Hollands de fiets gepakt. Lekker door het redelijk drukke verkeer heen gefietst (ze rijden links, maar we zijn er na een dikke week Maleisie al aan gewend) echt heerlijk. De lokale bevolking vond het ook leuk, sommigen lachten ons toe en zwaaiden. Helaas kent de fiets maar 1 versnelling: standje zwaar!Toen we aankwamen bij de tempel baden we in het zweet want de zon was goed door gebroken dus het was echt warm en plakkerig.
De tempel is echt gigantisch, wat een ding zeg! Na een aantal trappen omhoog te zijn gelopen, bij allemaal souvenirswinkeltjes langs, kwamen we aan de onderkant van de tempel, echt echt super mooi, allemaal mooie kleuren, beelden, lantaarns.. Echt fantastisch om te zien, ondanks dat ik niet zo cultureel ben. Het voelde alsof we echt in China waren. In de tempel kon je voor 1 ringgit een wens lintje kopen om die vervolgens met je naam erop aan een soort boom te hangen, er waren allemaal verschillende kleurtjes met allemaal hun eigen wens, (liefde, gezondheid, succes, wereldvrede etc) gelukkig stond het er ook in het engels op :).
Na de tempel zijn we richting de Penang Hill gefietst, althans dat probeerden we, dit was een geniepig heuveltje van een procentje of 8, Berdien gaf het als eerste op waarna we allebei maar afgestapt zijn en verder gaan lopen. We gingen met een treintje omhoog (700 meter omhoog), bovenin aangekomen hebben we wat gegeten, george town van bovenaf bekijken, wandelingen maken. We hebben een paar apen gezien en nog een prachtige zwart oranje eekhoorn (black giant squirrel) die rustig in de boom nootjes aan het eten was.
Na de Penang Hill zijn we nog even langs de Starbucks geweest voor ons dagelijk ijsje/koffie, een heerlijke frappuchino (voor de niet kenners dit is ijskoffie, eerst een laagje koffie, dan een smaakje, wat melk en ijsblokjes vervolgens in de blender en je hebt een heerlijk koud drankje). Morgenvroeg pakken we de 8:30 ferry naar Langkawi toe, de overtocht zal ongeveer 3 uur duren.

• 25 Februari 2013 - 21:20

Rianne:

Heee Roan en Berdien!
    Geweldig om jullie verhalen te lezen.
    Elke dag ff checken (:
    Veel plezier nog en geniet ervan..
    xx!