Want onze haute couture is oh-zo niet duur! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Want onze haute couture is oh-zo niet duur! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Want onze haute couture is oh-zo niet duur!

Door: Roan en Berdien

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

08 Juni 2014 | Vietnam, Hoi An

Ooooooh je kunt ons niet gelukkiger maken als we 's ochtends naar buiten kijken en de topjes van de bananenbomen en palmbomen zien waaien! Elke keer schrikken we weer van de warmte, vandaag is het ongeveer 39 graden, de hele dag zon en een hoge luchtvochtigheid (gevoelstemperatuur van net iets boven de 50 graden), toch kunnen we er steeds beter mee omgaan maar wennen doet het niet! Bij zee is het eigenlijk best vertoeven en met een zeewatertemperatuur van rond de 28 graden kunnen we lekker in zee dobberen.

Gisteren, onze eerste volledige dag in Hoi An, hebben we heerlijk gefietst (huren we voor 1 dollar per dag bij ons guesthouse). Ling of Lee (geen idee wat ze nou echt uitspreekt) van onze guesthouse had een kaartje met wat fietsroutes.. Mooi tussen de rijstvelden en dorpjes heen, uiteraard van de route afgeweken om uit te komen op een doodlopende pad bij een rivier. De oversteek gaat hier niet per pondje maar gewoon de fietsen in de bootje en met hulp varen naar de overkant. Ideaal! Back on track en op naar de zee..
Ze kennen hier ook het principe van strandpaviljoen maar toen we verder fietsten zagen we een bordje met: Hidden Beach.
Klinkt perfect toch! En dat is het ook.. handjevol mensen, gratis wifi, gratis parasol, gratis ligbedjes.. (jaaaa echte Nederlanders, I KNOW!!) wind en aardige mensen die een klein restaurantje runnen. Dit is zeg maar onze oase in Hoi An!

Van Hoi An hebben we eigenlijk nog weinig gezien, op de allereerste dag zagen we in An Hoi (een eilandje in Hoi An) een barretje en hebben we een lekker biertje gedronken. We komen uiteraard naar Hoi An om te doen wat iedereen doet... kleren laten maken!!! Woeeeeehoeeee. We hadden research gedaan en waren helemaal voorbereid naar welke kledingmaker we zouden gaan. Maar zoals het gaat met veel plannen; het loopt altijd anders. Bij datzelfde barretje raken we aan de praat met een vrouw en haar zus maakt kleding. Joh, iedereen maakt hier kleding dus we zijn een beetje sceptisch.. jaja, zal wel. We krijgen een schrift onder de neus gedrukt met daarin verhalen over tevreden mensen, een recensie van een Groninger maakt de doorslag. Kunnen uiteraard kijken toch?

We komen in een klein overdekt marktje, ver van alle andere kledingmakers.. en de vrouw is super lief. Het doel was een pak voor Roan en een cocktailjurk voor mij.. vandaag tijdens de passessie van het pak (+2 overhemden) en 2 jurkjes is dat doel ook gesneuveld. We bestellen nog 2 korte broeken voor Roan en ik een jumpsuit!
Uiteraard zijn we nog van plan om wat meer van Hoi An te bekijken dan alleen maar Egyptisch katoen en zijde.

We maken ons nu klaar om eerst een cocktail te scoren en lekker te gaan eten, het is buiten nog steeds ongelofelijk warm en vochtig dus we hoeven niks te doen om te zweten.

• 08 Juni 2014 - 14:19

Heit En Mem:

prachtig verhaal fijn om te lezen
    nog veel plezier en tot horens xx

• 08 Juni 2014 - 22:02

Rozemarijn En Stephan:

Dag kindjes,

Blij om jullie leuke reisverhalen te lezen! En leuk die foto's er bij. Zo krijgen wij een goede impressie van jullie avontuur!

Geniet er lekker van en tot het volgende reisverhaal

• 10 Juni 2014 - 06:55

Chantal :

Hoi, leuk om te lezen wat jullie meemaken. Geniet er van...en wie weet Later ook nog zo'n tas erbij????

• 10 Juni 2014 - 22:36

Zwanny:

Leuk dit!

Mooie dingen maken jullie mee hoor! Geweldig avontuur!
    Ga nog maar flink genieten. Ik wacht op het volgende verhaal!

Liefs,

Zwan