Texas!!! - Reisverslag uit Alpine, Verenigde Staten van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Texas!!! - Reisverslag uit Alpine, Verenigde Staten van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Texas!!!

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

11 Mei 2015 | Verenigde Staten, Alpine

Om 3 uur in de nacht kijken we elkaar aan… kunnen we er al bijna uit!?
Jaja, jetlag! We doen nog een poging om te slapen en om 6 uur is het genoeg; we gaan eruit. Vandaag hoeven we niet veel te rijden, omdat we al in Round Rock zitten, zijn we vlakbij Austin (de hoofdstad van Texas). Heel veel doen we niet in Austin, het is er vrij rustig (logisch, om 10 uur ‘s ochtends). We hebben het grootste Capitol gebouw van USA bekeken en na wat eten en drinken zijn we door gereden naar San Antonio.
De stad vinden we gelijk leuk. Alles op loop afstand, perfect weer, rijke geschiedenis, gezellige riviertje met terrasjes, prima dus!
In San Antonio is de trekpleister ‘The Alamo’, is een fort in de oorlog in de 19e eeuw om Texaanse onafhankelijkheid blablabla.. Echt heel interessant, maar te veel om hier op te schrijven (kijk maar wikipedia). We hebben heerlijk van de zon genoten, drinken een biertje in een saloon en doen eigenlijk gewone vakantie dingen.

Het is voor Amerikanen heel normaal om lange afstanden te rijden, en dat doen wij de dag erna dus ook. De TomTom geeft ongeveer 6 uur aan van San Antonio via Del Rio naar Marathon. De rit is geen straf; we zien nu pas hoe groot Texas is!
Het landschap veranderd de hele tijd van dorre akkers naar groene heuvels, spooksteden, bergen en woestijn. Af en toe stoppen we even, bekijken wapens in de supermarkt, drinken ergens koffie, maken foto’s van een verlaten dorp en zoekt Roan naar speciaal biertjes ;).. We zwaaien onderweg ff naar Mexico want er is een punt waar we maar zo’n 150 meter van de grens verwijderd zijn. De Border Patrol is sterk aanwezig en ook wij moeten stoppen zodat de politieagenten ons kunnen controleren. De agent met speurhond doet z’n werk en bekijkt of er geen illegale Mexicanen in de kofferbak zitten of dat we geen pakken witte poeder onder de auto hebben hangen, terwijl een andere agent ons paspoort bekijkt en ons vragen stelt over onze vakantie. De reden waarom we naar Marathon rijden is omdat we morgen naar Big Bend (natuurpark) gaan. We kwamen rond 2 uur aan en hadden dus nog genoeg tijd om van de zon te genieten. Het stadje bekijken hoeft niet want er is niks. 1 restaurant, 1 kleine supermarkt en 3 hotels.. af en toe komt er met veel kabaal een goederentrein voorbij van maar liefst 106 wagons, Roan heeft ze uiteraard getelt! En dat is eigenlijk ook het enige wat hier gebeurd. Morgen dus naar Big Bend en dan verblijven we in Alpine, we hebben een hotel met zwembad geboekt zodat we in de middag nog ff lekker kunnen afkoelen. Waar we op de eerste dag ons druk maakten om hagel en onweer denken we hier water en zonnebrand! Vanaf onze veranda met voor ons een uitgestrekt landschap en de ondergaande zon zeggen wij: tot de volgende keer maar weer!

• 12 Mei 2015 - 18:20

Hinke V Dijk:

Hallo roan en Berdien.
    Ik was bang dat jullie tussen de tornado zouden zitten. Maar zo te lezen zitten jullie er niet in de buurt.
    Wat mooi dat jullie zoveel van deze wereld kunnen zien en van alles beleven. Mooi om de verhalen te lezen. Toen wij in zuid Afrika woonden was dit er nog niet. Was heel wat beter geweest dan al die brieven om te schrijven. Geniet van jullie vakantie. Gr tante Hinke