Chillen en fijngeknepen billen deel 2 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Chillen en fijngeknepen billen deel 2 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Chillen en fijngeknepen billen deel 2

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

07 November 2014 | Verenigde Staten, Orlando

We slaan de gordijnen in Tampa open en Bush Gardens lacht ons toe. Na ons ontbijtje gaan we op zoek voor nog meer adrenaline! Het park heeft de deuren net een kwartiertje geopend en ook nu merken we gelijk dat het lekker rustig is. Deze tijd van het jaar is het sowieso rustig in dit park, in tegenstelling tot de parken in Orlando die het hele jaar door gewoon echt helemaal volgeladen is met mensen.
Eerste attractie en tevens de laatste voor Berdien wordt de Cheetah's Hunt, een superleuke achtbaan die de, zoals de naam al zegt, jacht van een Cheetah simuleert met topsnelheden van rond de 100km/h, enorme versnellingen en scherpe bochten en een paar kurkentrekkers.
Terwijl we naar de volgende achtbaan lopen komen we ook langs de nieuwste attractie van Busch Gardens: Falcon’s Fury.
Falcon’s Fury is een paal die 102 meter hoog is en die rondom de paal allerlei zitjes heeft. De bakjes worden langzaam omhoog getakeld om vervolgens weer enorm snel naar beneden te duiken. Wat hem echt uniek maakt is dat als je bijna boven bent de bakjes 90 graden naar beneden gedraait worden en je dus met je gezicht naar de grond gekeerd bent, vervolgens heb je nog 5 seconden om moed te verzamelen om vervolgens met een noodgang naar beneden te duiken (om er een gevoel bij te hebben, kijk dit filmpje dan even: https://www.youtube.com/watch?v=XUW3T3i0exA). Roan die claimt hoogtevrees te hebben en op het balkon van de 5e verdieping niet naar beneden durft te kijken, flikt het toch maar even! Nu we het er weer over hebben krijgt Roan weer zweethanden. De rest van de achtbanen (4 staan in top 10 van de beste achtbanen in Florida) zijn voor hem nu een eitje.
We zijn rond een uur of 2 vertrokken uit Busch Gardens en zijn vervolgens door gereden naar Orlando, dit was maar een kort ritje van 50km dus we waren er vrij snel. Dat Amerikanen makkelijk 20km willen rijden om even naar de supermarkt gaan snappen we wel toen we moesten gaan tanken, 48 liter voor 36 dollar (28 euro). Wat houden we toch van goedkope dingen ;)
Orlando lijkt net als Bush Gardens te functioneren op kleurstoffen, E-nummers en kunstmatige geurstoffen. Grote ketens zoals McDonalds, BurgerKing, Wendy’s, Denny’s zitten werkelijk op elke hoek van de straat. Normaal voedsel is redelijk lastig, zelfs het eitje bij het ontbijt smaakte naar plastic.
In Orlando heb je natuurlijk de Disney parken, maar wij besluiten dit niet te doen omdat dagtickets duur zijn en we toch wel weten dat er een mens in het Mickey Mouse pak zit ;). Hoogzomer is het op dit moment, dus zoeken we onze verkoeling liever bij het zwembad of anders in de frisse lucht van de shoppingmalls. Time flies when you’re having fun. Morgen 1 van de laatste stops. Op naar Vero Beach, weg van het massaal familie vriendelijke Orlando!