Miep miep! - Reisverslag uit Alamogordo, Verenigde Staten van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Miep miep! - Reisverslag uit Alamogordo, Verenigde Staten van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Miep miep!

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

13 Mei 2015 | Verenigde Staten, Alamogordo

Inmiddels zitten we in New Mexico! Nog een uur extra tijdverschil!
Klein stukje over wat we de afgelopen dagen hebben beleefd…
Eerst nog even over Marathon, er was zo weinig te doen en heerlijk rustig,
het ligt echt enorm ver buiten de bewoonde wereld, daarom is er absoluut geen sprake van luchtvervuiling (straatlantaarns zijn er ook niet), dus we hebben ‘s avonds echt zo verschrikkelijk veel sterren gezien, gewoon echt bizar! Het is 1 van de beste plekken om de melkweg te kunnen zien/fotograferen maar dat is niet gelukt.

Zoals we al zeiden gaan we naar Big Bend een natuurpark 2x zo groot als Luxemburg! Veel bergen en mooie omgeving, door het park loopt de Rio Grande rivier, dit is een natuurlijke grens tussen de VS en Mexico, op bepaalde momenten waren we nog maar tientallen meters verwijderd van Mexico. Toen we bovenop een berg stonden bij de rivier ging er een mexicaan op z’n paard zitten om de rivier te oversteken. Berdien vind dat allemaal net iets te toevallig en wil terug want ze vertrouwd het voor geen meter. We gaan nog naar de andere kant van het park en kunnen daar door een kloof lopen, erg hoog en best vet! Er zijn beren en poema’s in het park maar het enige wat wij zien zijn roadrunners (miepmiep!) en tarantula’s (!!!). We overnachten in Alpine en zitten op dit moment in Alamogordo. Het is bizar hoe weinig auto’s we onderweg tegenkomen, we kunnen overal de auto neer zetten om foto’s te maken bijvoorbeeld. Mooie route gereden weer en onderweg in zijn we gestopt bij Carlsbad Caverns. We moeten 230 meter naar beneden lopen via een steil pad, vervolgens komen we in de grotkamer en die is jawel: iets meer dan 1200 meter lang , 190 meter breed en 100 meter hoog. Een leuk uitje en we hebben onze beweging wel weer gehad voor vandaag, opzich wel lekker na al het kilometer vreten. Onderweg is het vies Nederlands weer, de temperatuur is rond de 11 graden en regenachtig.. Wat we op dat moment niet wisten is dat we telkens in de wolken reden en op een gegeven moment zelfs boven de 2600 meter hoogte zaten! Eenmaal beneden in Alamogordo is de temperatuur weer een stuk beter en kan de korte broek gewoon aan. Morgen staat White Sands NP op het programma maar is afhankelijk van het weer… en een verassing in de planning: aangezien het rijden zo lekker gaat en de benzine super goedkoop is gaan we naar Arizona!! Daar is het nog een uur vroeger dus vanaf morgen zitten we met 9 uur tijdverschil. Omdat we overdag geen bereik hebben met de telefoon, laat staan internet, lopen we iedereen mis dus zo blijven jullie in ieder geval op de hoogte! Klein detail: We hebben inmiddels al meer dan 2000km gereden