Dag 1 - Reisverslag uit Round Rock, Verenigde Staten van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Round Rock, Verenigde Staten van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

09 Mei 2015 | Verenigde Staten, Round Rock

Yihhaaaa, we zijn er! De vlucht ging voorspoedig, de vermoeidheid is minimaal dus zitten we trots in onze amerikaanse SUV, een Chevrolet Equinox.
We zijn in Dallas geland en zijn doorgereden naar Round Rock, een stadje vlak voor Austin.
Het verkeer is prima en de Tomtom laat onze deze keer niet in de steek zoals op de eerste dag in Miami in november vorig jaar. Dat het weer vanaf Dallas en noorderlijker niet echt mee zit hadden we al gezien voordat we vertrokken, maar goed ook dat we dus naar het zuiden rijden. Hevige regenval, tornado’s etc.. het is er allemaal! Nou staat een tornado kijken (uiteraard op gepaste afstand) op ons wensenlijstje, maar als het dan toch relatief dichtbij is dan zorgt dat wel voor een soort alarm gevoel in je lichaam. We zijn verstandig en passen de route er gewoon op aan, meeste ellende is richting Oklahoma en noord Texas, dat is gelukkig ver weg. Of we op de terugreis wel naar noord Texas kunnen bekijken we tzt.

We zingen mee met de radio en de tomtom geeft aan dat we 3 uur moeten rijden van Dallas naar Round Rock. De lucht wordt steeds grijzer, de zanger op de radio moet er ook van onder de indruk zijn want opeens klinkt er 5x een buitenaards piepsignaal/alarm. Berdien heeft al waanideen over schuilkelders en we kijken elkaar vreemd aan.. wat is dit? Dan klinkt er een stem met een waarschuwing voor extreem noodweer, hevige regenval (HEVIG ja, de slogan everything is big in Texas geld ook voor het weer), hagel en onweer, en hij sluit af met het verzoek om naar de onderste verdieping van je huis te gaan. Ach ja, nuchtere noorderlingen.. zolang er mensen op de weg zijn zal het wel wat mee vallen toch? Achteraf blijkt die waarschuwing te zijn voor de noordzijde van Dallas maar onderweg is het toch heftig qua regen en onweer wat we tegenkomen. Op het nieuws zien we nu dat er huizen zijn verwoest in die regio door een tornado en dat er hagel naar beneden komt zo groot als een honkballen. Blijkbaar houden ze van extreem want de weervrouw verteld met glinstering in haar hogen “Ik kan niet wachten tot die bui hier heen komt”… uhhhh ja..
Voor vandaag (zaterdag) voorspellen ze het ergste weer van dit jaar in Texas en Oklahoma, met extreem veel regen, tornado kansen en hagel. Hopelijk zullen wij er niet veel van merken en volgens diezelfde weervrouw zal zowel Austin als San Antonio (waar we komende nacht zullen verblijven) er genadig van af komen.

Ze hebben ons in het hotel geupgrade van een kamer naar een suite, want how awesome!!! You guys are from Holland!! Texas is niet heel toeristisch, behalve onder Amerikanen en dat is blijkbaar in ons voordeel. Ook in de supermarkt vinden ze het het helemaal cool dat we so far away zijn. Wij vinden het ook cool en kunnen niet wachten om de rest van Texas en New Mexico te bekijken.

Stay Tuned!

• 09 Mei 2015 - 17:13

Heit En Mem:

haha wat weer een mooi verhaal...we zijn nu al benieuwd naar jullie volgende avontuur
    heel veel plezier nog en tot horens.... kus , van us

• 09 Mei 2015 - 19:57

Dennis:

Mooi verhaal, enjoy! Kijk uit voor rondvliegende haaien ;-)

• 09 Mei 2015 - 20:49

Rozemarijn En Stephan.:

Super om weer iets van jullie te horen! Lekker genieten van jullie avontuur. Tot het volgende verhaaltje.

Dikke kus