Big in America - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Big in America - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Big in America

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

03 November 2014 | Verenigde Staten, Fort Myers Beach

Kort maar krachtig, dat was Miami. Misschien dat we hier later nog terugkomen maar dat ligt aan hoe de reis verder verloopt. De stad zit niet echt vol met bezienswaardigheden, wat op zich niet nodig is want de Amerikaanse cliche's zien/meemaken is al leuk genoeg. Alles is hier groot, groter, grootst. Het fijne aan Miami is wel de Spaanse taal en de salsa muziek, daardoor waan je je echt weer op de Carribean. Door de jetlag begint onze dag vroeg, om half 7 staat Berdien in de sportschool de crosstrainer af te tuigen en doet Roan z'n 4 mijl in de straten van Miami dunnetjes over.

We zijn vandaag richting Fort Myers gereden met een tussenstop in de Everglades. Bekend zijn natuurlijk die boten met zo'n enorme ventilator achterop waar iedereen met gehoorbeschermers en een krampachtige lach door het moeras wordt gestuurd. Hier hebben we niet echt veel zin in.. We hebben gelezen dat je ook door de Everglades kunt fietsen, ritje van 24km. Op zich leuk en we zien toch ook nog wel krokodillen in het water en eentje die half op het gras naast de weg ligt, en we hebben onze beweging ook wel weer gehad.
Door naar Fort Myers, de rit duurt ongeveer 2 uur.. onderweg nog even gestopt bij Walmart om nog meer Amerikaanse cliche's te zien zoals extra large diepvries pizza's en dikke mensen met de chocolade nog in de mondhoeken.. grijzend aanschouwen we de inmens grote winkel, kauwend op een Big Mac. Ja, dat hoort nou eenmaal bij Amerika ;)

In Fort Myers Beach hebben we lekker van de zon genoten.. joh, het is november. Wie verbrand er nu nog? Nou wij, ondanks dat de temperatuur vandaag 'maar' 22 graden was. Berdien lijkt een permanente drankneus te hebben en Roan zijn inhammen (jahaaa, je hebt ze wel!) of keurig gezegd: teruglopende haargrens hebben de kleur van een medium rare biefstukje. Het dorpje heeft prachtige pastel kleurige huisjes, dure boten, extra grote spareribs, die we duidelijk niet op gaan krijgen en een mooie zonsondergang.
Het enige wat we vanavond nog doen is vechten tegen de slaap.
Morgen gaan we eerst even een tijdje aan het strand hangen op Sanibel Island om vervolgens rustig door te rijden naar Clearwater Beach (een autoritje van zo'n 2,5 uur)

• 03 November 2014 - 20:10

Hinke V Dijk:

Hallo berdien en roan
    Jullie vermaken je wel in amerika en zien heel wat van de wereld. Nog een kleine week en dan is het ook al weer voorbij. En dan nog naar ijsland hoorde ik.geniet ervan. Gr omkering jacob en tante hinke

• 03 November 2014 - 20:14

Tjerk, Tjitske En Maureen:

Klinkt weer super! Enjoy!

Groetjes en een tut van Maureen

• 04 November 2014 - 21:43

Dennis:

Haha, mooie verhalen, geniet ervan!