Welcome to the sunshine state! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu Welcome to the sunshine state! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Roan en Berdien - WaarBenJij.nu

Welcome to the sunshine state!

Blijf op de hoogte en volg Roan en Berdien

02 November 2014 | Verenigde Staten, Miami

We zijn gisteren (voor Nederland al eergisteren) aangekomen in Miami! Na een lange vlucht van 10 uur landden we eerst in Orlando om daar onze koffers op te halen, door de douane heen om vervolgens weer in hetzelfde vliegtuig te stappen, rare gang van zaken, maar goed... Redelijk gebroken landden we om 18:30 plaatselijke tijd op Miami. We hebben vervolgens onze huurauto opgehaald en zijn naar ons hotel gereden. Nu klinkt dit heel makkelijk, maar niets was minder waar: dikke wachtrij bij de autoverhuur en het adres van het hotel werd niet herkend door de tomtom, echt gezellig was het dus niet meer in de auto.... ;)
Uiteindelijk toch het hotel gevonden, en genoten van ons bedje.

Vanmorgen na het ontbijt bij het hotel zijn we eerst naar Wynwood walls gereden, dit is een stukje van een wijk waar alle muren met graffiti zijn bewerkt. We wouden in eerste instantie overal bij langs gaan lopen, maar het wijkje zelf leek ons nou niet heel erg vertrouwd, dus maar op naar de place to be in Miami, Miami Beach en dat met name Ocean Drive. Man o man wat is dit 'gezien en gezien worden' zeg, de ene auto nog dikker dan de andere, mannen en vrouwen die in het openbaar op de 'klimrekken' hun workouts doen.
Vanavond zijn we nog even in een dikke shopping mall geweest op paar kilometer van ons hotel, Roan heeft daar z'n eerste 'souvenir' gekocht bij de Fossil outlet shop. Morgenvroeg gaan we richting de Everglades en rijden vervolgens door richting Fort Meyers, nu begint onze mini rondreis door Florida echt.